Volontärens första dag

Tjaba!

Har nu avverkat min första dag som volontär under inomhus EM i Göteborg. Då jag nyss kom hem vill jag bara gå och lägga mig igen då jag är helt slut i huvudet men så är det ju när man inte har gjort sitt vanliga jobb denna dag.

Det jag gjorde var att serva andra volontären med svar på de frågor som de hade men det som de mest efterfrågade var ziptöjor som de inte hade fått eller rättare sagt de skulle inte ha. Några försökte att få en ändå. Andra saker som jag hjälpte till med var att ge dem lunchkuponger eller fribiljetter till eftermiddags passet i morgon. 800 volontärer och alla vill samma sak om jag har otur. Det blir massa avprickningar att göra på en lista och biljetter som man skall hålla reda på. Trots detta är det kul att vara på plats.

Till lunch åt jag kyckling i rödcurry och ris. Till detta fick vi vatten och frukt. Tidigare på dagen hade jag också fått två frallor och te att dricka. Alldeles innan jag skulle gå hem serverades det fika igen och då fick man te, kaffe samt en kanelbulle som var lite torr.

På väg hem gick jag genom EM torget för att kolla läget. Vissa personer som stod och packade upp kexchoklader, andra testade kulstörningsbanan och så fanns det folk som bara verkade allmänt förvirrade.

En kul sak som jag hittade på torget var spinnigcyklar som man skulle cykla på för att kunna ladda sitt mobilbatteri med ström. Verkar roligt. Måste testa detta om jag får tid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd